تقیه
از سید احمدالحسن در کتاب همگام با عبدصالح، ج ۲، ص ۱۰۰، آمده است:
... تقیه، ابزاری است که مؤمن با آن از زندگیاش محافظت میکند تا حق را نصرت دهد. تقیه این نیست که آدمی فقط به خاطر محافظت از زندگیاش، نسبت به آن بیم داشته باشد...یاری نکردن حق، ربطی به تقیه ندارد و جزو آن نیست.
و نیز ایشان در کتاب جهاد درب بهشت، ص ۹۳، میفرمایند:
... کسی که خدا را در نظر بگیرد جز خدا و رضایتش را نخواهد دید، بدون لحاظ معادلات سیاسی و اقتصادی و نظامی که امروزه در عرصهٔ جهانی جاریست، و انبیاء علیهم السلام این چنین بودند؛ پس لشکر طالوت از حیث مادی با لشکر جالوت برابر نبود، و موسی (ع) جز خداوند سبحان و متعال چیزی که به وسیلهٔ ان با نیروی نظامی قدرتمند فرعون روبرو شود به همراه نداشت ....و در نزد انبیاء و اوصیاء جایی برای مماشات و کنارامدن (با طواغیت) نیست.... بلکه هدفشان تنها، یاریِ خداوند سبحان و متعال است:
فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَىٰ مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنصَارِي إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ/ آل عمران: ۲۵.
"و معادلهٔ امروز، همان معادله است:"
زمانی که انصار یمانی موعود سید احمدالحسن (ع) را دستگیر میکنند، از آنها میخواهند از این دعوت اعلام برائت کنند تا آزاد شوند اما حاشا و کلا...، هرگز!
"ﻳﻮﺳﻒ (ع) ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! زﻧﺪﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﻣﺤﺒﻮﺏتر ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰخوﺍﻧﻨﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻧﻴﺮﻧﮕﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﮕﺮﺩﺍﻧی ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻏﺒﺖ ﻣﻰﻛﻨﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻣﻰﺷﻮم. یوسف: ۳۳"
لا قوة الی بالله العلی العظیم
BeantwoordenVerwijderenجزاکم الله خیرا کثیرا🌷
انصاریمانی را زندانی می کنید آن هم به خاطر اینکه ازپس علومی که قائم آل محمدآورده برنمی آید
BeantwoordenVerwijderen