هرپرچمی که قبل از قیام قائم(ع) برافراشته شود صاحب آن طاغوت است





روایت می گوید:(هرپرچمی که قبل از قیام قائم(ع) برافراشته شود صاحب آن طاغوت است).
 مازندرانی در شرح خود در مورد این روایت می گوید:(الشرح: (كل راية ترفع قبل قيام القائم(ع)) وإن كان رافعها يدعو إلى الحق (فصاحبها طاغوت يعبدون من دون الله) الطاغوت: الشيطان والأصنام وكل ما يعبد من دون الله ويطلق على الواحد والجمع ويعبدون بالضم وصف له) ([1]).( هرپرچمی که قبل از قائم برافراشته شودهر چند که بر افراشته آن  به سوی حق دعوت می کند(صاحب آن طاغوتی است که بجای خدا پرستیده می شود) طاغوت: شیطان وبت ها و هرچیز دیگری که غیر از خدا پرسیده می شود وبر جمع و یک شخص نیز اطلاق می شود وبه آن توصیف می شوند ،).
وصفار روایت می کند که امام صادق (ع) به مفضل فرمودند:(يا مفضل كل بيعة قبل ظهور القائم (ع) فبيعة كفر ونفاق وخديعة؛ لعن الله المبايع لها والمبايع له ،.....) ([2]).( ای مفضل هر بیعتی قبل از ظهور قائم (ع) کفر و نفاق و ریاست،لعنت خدا بر بیعت کننده و بیعت گیرنده باد ...).
پس در لفظ قائم در دو روایت توقف می کنیم و مقصود و مراد از آنها را بیان می کنیم که آیا منظور آن امام محمد بن حسن عسکری(ع) است یاشخص دیگری است؟

 واثق: منظور از لفظ قائم  در این جاامام مهدی(ع) نیست.

پدر: چگونه متوجه آن شدی؟

 واثق: پدر اگر لفظ قائم را به امام محمد بن حسن عسکری(ع) تفسیر کنیم مستلزم آن می شود که هرپرچمی قبل از پرچم ایشانبرفراشته شود، طاغوت است و غیر از خدا عبادت می شود. پس در این حالت پرچم یمانی هم نیز طاغوت بشمار می رود ،در حالیکه امام باقر(ع) پرچم یمانی را با وصف هدایت ترین پرچم ها ، که دوری از آن سبب ورود به آتش جنهممی شود ، توصیف نموده است.
 پس نتیجه می گیریم که منظور از لفظ قائم(ع) همان یمانی(ع) می باشد.
پدر: احسنت واثق.
و امر در روایت دوم نیز چنین است ،و کسی که با یمانی بیعت می کند بیعت او کفر ونفاق وصاحبش ملعون نیست ، بلکه کفایت می کند به اینکه روایت سرپیچی کننده از او و کسی که یاریش نکند را از اهل آتش قلمداد کرده؟!
در ضمن روایت بیعت کننده و بیعت گیرنده را لعنت می کند،وغیر ممکن است که منظور این روایت قائم امام محمد بن حسن (ع) باشد، بلکه منظور یمانی قائم ،احمد (ع) می باشد ، که در این صورت مستلزم دو نکته مهم خواهد بود:
 به این که یمانی و پرچم او ملعون باشند، وممکن نیست که کسی این را بگوید.
ویا این که دو روایت گفته شده یا روایت یمانی را رد کنیم ،واین نیز ممکن نیست که به آن ملزم باشیم، وآن به خاطر عدم تکذیب روایاتی که از آن ها صادر شده است و وجود امکان جمع بستن بین آنهاست .
وتا این جا حقیقت برای شما واضح و روشن گردید،به این که لفظ قائم به یمانی اطلاق می شود.
وبا این به نتیجه رسیدیم به این که لفظ مهدی وقائم در بعضی روایات بر یمانی اطلاق می شود.

و وموضوع سخنانمان را امشب تا اینجا به پایان می رسانیم و انشاء الله فردا به بحث و گفتوگوی جدید می پردازیم .
والحمد لله رب العالمین وصلی الله علی محمد و آل محمد الطیبین الطاهرین الائمه والمهدیین وسلم تسلیما.



[1]- شرح أصول الكافي:ج 12/ ص 411.
[2]- مختصر بصائر الدرجات : ص 183.

Reacties

  1. و به راستی که تنها پرچم حق همان پرچم یمانی موعود ، مهدی اول سید احمد الحسن علیه السلام می باشید و لاغیر.
    هر کس مخالف است بیاید بر اثاث ثقلین« قرآن و روایت » اثبات کند.... اللهم صل علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  2. اللهم صلی علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما . ملکوت شهادت میدهند که قائم اول اول المهدیین امام احمد الحسن ع میباشد

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

راز ستاره داوود (ع)

موکب 519

به کدامین جرم و گناه انصار امام مهدی (ع) را به زندان می افکنید؟