تعدد سفیانی در زمان ظهور
لینک گفتگوی قبل از این مبحث ... سفیانی رمزیست برای هر جبهه باطلی
گفتگو در مورد لفظ یمانی و سفیانی (1)
گفتگو در مورد لفظ یمانی و سفیانی (2)
تعدد یمانی
گفتگو در مورد لفظ یمانی و سفیانی (1)
گفتگو در مورد لفظ یمانی و سفیانی (2)
تعدد یمانی
ای فرزندان عزیزم برای شما روایت ششم و هفتم بیان می کنم که آن ها را با هم مقایسه
کنید:
روایت ششم: امیر المومنین(ع) فرمودند: (وخروج
السفياني براية حمراء وأميرها رجل من بني كلب)([1]).
( سفیانی با
پرچمی سرخ خروج می کند که صاحب آن درفش ،مردی از بنی کلب است).
روایت هفتم : امیر المومنین(ع) می فرمایند: (وخروج السفياني براية
خضراء وصليب من ذهب)([2]).
( و سفیانی
با پرچمی سبز و صلیبی از طلا خروج می کند ).
از این دو
روایت چه می فهمید؟
احمد: فهمیده
می شود که سفیانی یک شخص نسیت، زیرا روایت ششم توصیف می کند که پرچم او سرخ و
روایت هفتم بیان می کند که پرچم وی سبز است، پس نتیجه می گیریم که آن ها دو شخص
هستند که دو پرچم مختلف دارند.
واثق:این
امکان هم وجود دارد که روایت ششم و هفتم به یک شخص اشاره می کنند.
پدر: چگونه
فرزندم؟
واثق: احتمال دارد که کلمه(سرخ) در کتاب ها
تغییر یافته وبه سبز تبدیل شده یا برعکس.
پدر: توجه
زیبایی بود واثق جان ،ولی اگراین احتمالی
که در روایات ششم و هفتم آمده در روایات دیگر نیامده باشد.
واثق: آری
پدر.
پدر: فرض را
بر این میگذاریم که احتمال تغییر در کتاب ها باشد،پس این دو روایت باید بریک شخص ازسفیانی
هااشاره داشته باشند،، و اگر این فرض را نکنیم هر یک از این دو روایت به یکی از دو
سفیانی اشاره می کند، و از آنجا که در روایات گذشته بر وجود دو سفیانی تاکید شده و
نه یکی . پس از این رو فرض احتمال تغییر در کتاب ها ضعیف می شود ،و آنچه که قبلا ذکر
شد برای اثبات کافیست.
واثق: آری پدر .
پدر: خوب فرزندانم از چیزی که گفتیم به چه نتیجه ای
رسیدید؟
واثق محمود و
احمد: نتیجه گرفتیم که شخصیت سفیانی بیشتر از یک نفر است .
پدر : این همان چیزی که می خواستم برای شما روشن کنم ای
فرزندان عزیزم . وبرای شما دو خبر صریح بیان می کنم به این که سفیانی متعدد خواهد
بود،بلکه بیشتر بر سفیانی دوم تأکید می کند،
و ابن حماد مروزی نقل می کند: (حدثنا الوليد بن مسلم عن شيخ عن الزهري قال
في ولاية السفياني الثاني ترى علامة في السماء)([3]).
ولید بن مسلم
از شیخ از ازهری نقل می کند و می گوید:( در حکومت (ولایت) سفیانی دوم علامتی در آسمان دیده می شود).
و سید ابن
طاووس(ره) در کتاب ملاحم و الفتن ذکر می کند: در آن چه که نعیم ذکر کرده ،می
گوید:(حکم بن نافع از جراح از ارطات می گوید: (فی زمان السفیانی الثانی تکون
الهده حتی یظن کل قوم أنه ضرب ما یلیهم)[4]. در زمان
سفیانی دوم چنان آشوب به پا مي شودكه هر قوم فكر خواهند كرد كه به آنان حمله خواهد
شد.)
پس اگر تعدد
به دو شخص جایز باشد تعدد بر بیشتر نیز جایز خواهد بود ،و باتوجه به آن چه که قبلا
گفتیم به این که سفیانی نماد جبهه ی باطلی که مقابل یمانی می ایستد، پس در اینجا
هرکس بر ضد یمانی بر خیزد ، سفیانی خواهد بود، اگر چه بیشتر از دو نفر شدند.
فرزندانم
بحثمان را در این شب به پایان می رسانیم و به خواست واراده الهی فردا هم به بحث و
گفتگو
می پردازیم .
می پردازیم .
والحمد لله رب العالمین و الصلاه
والسلام علی محمد و آل محمد الائمه والمهدیین وسلم تسلیماً.
ادامه دارد ...
Reacties
Een reactie posten